tirsdag den 22. februar 2011

Jordbær-mascaponecreme

Jeg laver næsten altid denne creme som fyld til mine lagkager. Den smager bare SÅ godt og den bliver ikke vammel som mange andre slags fyld. Opskriften er som følger (til ét lag i en alm. størrelses lagkage)


Ingredienser:
1 stort bæger mascapone (ca. 250 g)
250 g. friske jordbær i mindre stykker ELLER 1-1,5 pose optøede jordbær, også i mindre stykker
1/4 l piskefløde pisket til MEGET stift flødeskum
ca 1 dl flormelis

Fremgangsmåde:
Mascaponen røres med flormelis og vendes sammen med den stive fløde. Jordbærerne kommes oven på cremen når cremen ER fordelt på bunden. (Det har jeg fundet ud af er nemmest, således at bærrene ikke kommer ud i smørcremen.)

2 kommentarer:

  1. Kan hele kagen laves dagen før den skal bruges med det her fyld? tænker på med hensyn til frugt og fondant...

    SvarSlet
  2. Ja det gør jeg altid... Bare du sørger for, at der ikke er nogle af jordbærerne der rammer overtrækket. Jeg smører altid op med en smørcreme, så ingen af bærerne er i kontakt med overtrækket.

    SvarSlet